Tell me what am I reaching for?

Så om 20 dagar är det julafton alltså... Jag vill inte att det ska bli julafton, för jag älskar så som det är nu. När man går hela dagar på stan och shoppar julklappar till alla, trängs och slåss med alla som går förbi en, och sen sätter man sig ner, med en kopp te, och slår in alla klapparna och skriver söta små rim eller komentarer. De flesta blir så glada så här års också. Man, eller i alla fall jag, blir helt harmonsik och kärleksfull när man sitter i vintermörkret med ljusen tända och tänker på julen. Jag älskar julen. Men jag vill inte ha julafton, för då är det över. Självklart älskar jag att få julklappar och hela traditionen med julgröt och vänner och sånt där. Men jag älskar hela den här grejen. All förberedelse. Det är därför julen är min favorit högtid, den vara så länge.

Åh, vad jag älskar jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0