Farorna möter jag gärna, ja, nu när jag kan det!

Det här skrevs igår kväll men min dator la av så jag kunde inte publicera det förrän idag;
Äntligen torsdag, vilket innebär att jag har helg. Underbara torsdag. Dagen började hemma hos Jonas (jag blev "utkörd" av pappa för att Gäääärd skulle komma över, och jag får inte träffa dem för "de har ju ingen ordentlig relation") vi stressade iväg till skolan efter som vi snoozade några gånger för mycket, som vanligt. Men vi hann självklart i tid även fast vi missade den planerade bussen. Skoldagen tuffade på som vanligt... Startade med datorkunskap, där vi håller på med script som börjar bli liiite tjatigt nu, sen samhällskunskap med vikarie (Jonas och jag blev klarar med uppgifterna till nästa torsdag redan idag, jag tror vi är flitigast tillsammans) sedan var det lunch. För en gång skull fick vi faktiskt ätliga pannkakor. Nackademin är nästan känd för att göra brända pannkakor, eller snarare knäckebröds-kakor, men nu var de helt okej. Sen hade vi svenska och jag fick tillbaka mitt kåseri om "paniken kring vikten" och jag fick VG+ (YEAH BABY). Sedan avslutades dagen med åh så härlig webdesignlektion. Och jag finputsar min hemsida och det är så kul. Nu håller jag på och fixar så man kan lämna ett litet medelande i min "gästbok". Efter det åkte jag hem till Jonas en sväng för jag skulle inte vara på pappas jobb förrän halv fem och klockan var då 15.20. Så jag åkte till honom, bytte kläder och åt. Vi hade även det seriösaste snacket ever, usch. Och det blev lite mer dramatiskt än vad jag hade tänkt, men det verkar som vi har löst det nu.

Och så anledningen till att jag skulle åka till pappas jobb var för att Älskade Farmor fyller hela 84år idag. Till och med Conny var där med sina TVÅ barn. Sist jag träffade honom var det bara en halv. Vi stannade där till nio och vi var självklart de sista som var kvar. Och så de tragiska nyheterna... Anton har dött. Pappas lillebror. Farmors älskling. Ja, nästan farmors allt. Anton, världens finaste undulat

image42image41

Kommentarer
Postat av: Mam

Grattis till svenskauppgiften! Men sorgligt med Anton! Jag ringde Vivan och grattade på födelsedagen, men hon sa inget. Stackars farmor!

2007-11-09 @ 21:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0