I'll fight for you

Pappa och jag är så lika. Vi satt inne i köket och åt frukost och pratade lite om allt mellan himmel och jord. Och som alltid så kommer samtalet in på pengar. Både pappa och jag älskar att köpa kläder eller inredningssaker. Vi kan sitta i evigheter och prata om hur vi skulle fixa ordning lägenheten om vi hade pengar. Idag var det köket vi prata om och både pappa och jag blir så uppe i varv när vi pratar om det här.

Jag önskar att jag kunde ge pappa det liv han förtjänar (och ändå själv må bra såklart). Han har sån svag bild av sig själv. Han är så besviken på sig själv hela tiden, men jag vet ju vilket bra jobb som pappa han har gjort. Han har, som alla andra, gjort några val fel i livet, som att han hellre ger mig och min bror det vi vill ha än att spara pengar. Någon gång ska jag ge tillbaka allt till pappa. Det är inget löfte utan mer en önskan, ett mål.

Kommentarer
Postat av: Shebashtian

Jag tycker att ruben verkar vara en toppenfarsa !

2007-11-17 @ 13:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0