jag trivs bra som ängel, speciellt när snön föll ner

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, och om jag ens orkar beskriva hela höstlovet. Det var ju ett tag sen jag skrev något och anledningen till det är att jag helt enkelt inte har haft tid. Det har hänt något konstant, hela tiden. Men det har varit härligt, även fast det känns som att det här lovet bara utspelat sig över en helg och inte en vecka. Men idag är det alltså söndag vilket innebär att imorgon är det skola. Pest och pina är vad det är.

Men i alla fall... Det här höstlovet har varit bra, men tröttsamt. Jag har åkt på fester som är aldeles för långt bort, jag har missat bussar och fått åka hem jättesent och så har jag gått en hel del, mest för att hinna med bussen hem. Och så har jag bott med Mickis största delen av lovet. Hennes pappa var bortrest så hon skulle bo hos mig nårgra dagar. Hennes väska är fortfarande kvar, men vi ska snart ses så hon får tillbaka den. Och så har jag varit med Jon, Mia och Emmeli också.

I fredags var det Hallowen fest hos Alice, det kan jag skriva om!
Jag var utklädd till ängel, världens sötaste ängel med vingar för 200kr. Det känns så himla onödigt nu att jag la ner så mycket pengar på min maskerad-dräkt. Hela 417 kronor la jag ner på ungefär tre timmar. Jag var alltså bara där i ungefär tre timmar. Men det var väldigt trevligt. Och det började snöa också! Jag kunde inte hingra mig själv från att börja skutta och skrika att det snöade. Jag vet inte hur många jag släpade ut på den kalla gården för att visa att det snöade! Jag älskar första snön, sen är det inge speciellt längre. Men första snön... det är så fint. Och jag föredrar hösten och vintern och den här tiden av året, även fast jag är ett sommarbarn egentligen (född i Juni). Men det är som Emmeli säger: mörkret och kylan gör det okej att vara nedstämd och deppa lite. På sommaren får jag bara dålig samvete för att jag ligger hemma en solig dag, men nu får man snarare dåligt samvete för att man inte ligger hemma. Det enda problem med kylan är att jag inte har någon vinterjacka. Men jag ska snart gå in på H&M och kolla vad en liten jacka kan kosta.

Nu orkar jag inte skriva mer, även fast det finns mycket mer att berätta. Inget vettigt egentligen, men jag kanske skriver om det senare. Nu ska jag gå och prostituera mig för att få lite mer pengar... Ha det bra, hörs!

Kommentarer
Postat av: Ma

DonT freeze! Jacka finna här. Kom och hämta! Fika med mig! Show me your lovely face!
Puss!

2007-11-04 @ 21:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0