pizza, jag ska äta pizza! mummms

Stadsvandring med Pärlan idag. Vi möttes vid T-centralen vid två ungefär. Då gick vi till massa Wedins affärer på jakt efter ett par skor hon hade spanat in. Men det fanns ingenstans i stan, inte ens i gallerian. Så då åkte vi till Kista. Där fanns de inte heller. Så då åkte vi till Solna Centrum. Där fanns det bara Wedins med väskor, inte skor. Men då gick vi istället runt och kollade i resten av affärerna och Pärlan hittade istället ett par skor på Din Sko, jättefina! Sen åkte vi äntligen hem. Fan vad kort det låter när jag skriver det. Men att gå runt där var ingen lek alltså. Speciellt inte i Solna. Det där centrumet är helt GIGANTISKT, 120 affärer. Jag och Denise tappade till och med bort oss. Vi gick liksom vilse i ett centrum! Men vi hittade värsta dolda affären, med mina drömskor i! Åh gud de var så fina, men klacken var aldeles för hög... det hade aldrig funkat, tyvärr...

Och på vägen hem träffade vi Jenka! Hon hade vart med sina små konfirmander.. eller hur det stavas och vad man  säger.

Haha, det roligaste var ju när jag och Denise skulle åka till Solna och vi gick rakt in i spärrarna och båda ba "måste man ha kort för att gå ut nu också, vad är det här?!" och sen insåg vi ju att vi faktiskt skulle gå in i tunnebanan, inte ut från den! Aaahh, man måste vart där för att förstå ;)

Det var härligt att vara med sin pelare igen, ibland behöver man något stadigt att luta sig mot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0