where no one knows my name

Nu har jag gått runt och mått dåligt ett bra tag men nu verkar det som att "sjukdomen" äntligen blommar ut! Jag hade sån fruktansvärd huvudvärk igår och fick det sedan förklarat av termometern att jag åter igen hade feber. Så jag somnar efter mycket vridande och vändande i sängen och vaknar sen inte alls speciellt utvilad efter en natt med de konstigaste drömmarna. Jag övervägde att gå till skolan i alla fall, men efter att ha ställt mig upp och allting snurrade bestämde jag mig att stanna hemma. Men bara för att jag är hemma ska jag inte lata mig, nej jag har för mycket saker att göra. Eller egentligen inte... ska bara skriva klart en uppsats i svenskan som ska vara klar imorgon 23.59, och så städade jag mitt rum medan jag väntade på att Jonas skulle skicka mitt arbete. Alltså jag hade uppsatsen sparad på datorn i skolan, så Jonas som är i skolan får skicka den hit hem istället.

Nu sitter jag här med min kopp te och längtar tills det blir mörkt så jag kan tända min ljus och lyssna på min spellista med lugna låtar och bli frisk. Imorgon ska jag ju på ett nio års kalas, så jag får se till att vara ordentligt utvilad! Och om allt går som jag vill så kommer Jonas hit efter skolan. Det är så ensamt att vara sjuk, men jag vet inte om han vill eftersom han ska väl antagligen gymma, eller så är det för jobbigt att åka ut till skarpnäck... Men det är väl lika bra egentligen, för jag är ju sjuk och jag vill ju inte smitta honom.

Nu ska jag koka mer te för det här är kallt. Ha det så bra, hörs!


Kommentarer
Postat av: Mam

Stackars sjukling! Krya på dig! Jag har kommit hem och tänt ljus jag med. Skönt att bara sitta och läsa och lyssna på bra musik.
Hoppas du mår bättre till kalaset imorgon!
Kram

2007-11-22 @ 22:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0