Oh no, don't talk about it. No, please, don't talk about it. Oh no, don't talk about it. Not one more word about it

Oh no don't think about it
No please don't think about it
Oh please don't think about it
It goes away

Igår klockan sex ungefär mötte jag Jonas vid Odenplans tunnelbaneuppgång och så gick vi till ett jättemysigt sushi ställe. Han bjöd mig alltså, och jag var jätteglad. Men det tog oss ungefär 20minuter att äta upp sushin och jag ville inte ha någon efterrätt eftersom det kostade så mycket. Så vi gick hem till Jonas istället för att dra ut på tiden lite. Först låg vi och kollade på ztv, sen drack vi te och pratade strunt. Sen efter någon timme åkte jag till Emmeli. Hon och Joel mötte mig vid medis tunnelbana, men Joel skulle åka hem. Så Emmeli och jag gick till filmkedjan och köpte godis och coca-cola light och sen tog vi världens promenad. Det var jättehärligt väder, jättefriska vindar och sådär lagom kallt. Sen när det blev för kallt började vi röra oss hemåt igen, och när vi äntligen kom hem satte vi på oss mjukiskläder och bäddade ner oss i sängen. Helt underbart skönt! Och sen satte vi på Vänner, som Emmeli hade hyrt, och kollade på det tills vi somnade.
Jag vaknade morgonen där på vid halv tio, eller vad klockan var, av att Mia skickar ett sms och grattar mig på namnsdagen! Helt jättesöt som kommer ihåg det! Och då var Emmeli igång, det krävs inte mycket för att den där lilla loppan ska bli jättepigg. Så hon satte sig vid datorn och sen hoppade hon in i badet och sen dammsög hon och höll på, allt medan jag fortfarande försökte ta mig upp ur sängen. Sen vid tolv skulle hon gå till Mariatorget för att möta upp Joel, de firar ju TRE ÅRSDAG idag. Så då drog jag mig hemåt. Och medan jag beundrar fåglarna och undrar vilken fågel det är som får dem att vända hela tiden så kommer Lasse och tvillingarna fram och hälsar på mig. Så vi pratar en stund, men sen ska de vidare och köpa gummisnoddar till låsen på badhuset.
Och självklart när jag kommer ner i tunnelbanan åker Skarpnäck tåget på en gång, som alltid. Som tur var, var bänken ledig så jag kunde sitta ner och lyssna på Foo Fighters som jag precis har laddat ner och lagt in i ipoden. Så resten av resan hem lyssnade jag på Foo Fighters Home (hade den på repeat) och skrattade högt åt Denise sms. Och nu är jag äntligen hemma, men det är inte en kotte här! Vart är alla?

Ha det bra, hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0