inget skrämmer mig mer än att det blir som sist, nu eller aldrig med livet som risk

Jag gick upp klockan 9.00 idag, på min lediga dag, för att ringa till vårdcentralen. Fick då en tid KVART I TVÅ. Så jag tillbringade förmiddagen med att städa köket och mitt rum. Sen åkte jag till läkarn, som sa att det finns inget att göra åt utslagen(sa jag inte det eller) men pervot (han sa att jag skulle ta av mig tröjan och sen la han huvudet på sne och spanade in mig "ibland ser man bättre på avstånd") skrev ut några sömnpiller som jag ska ta så jag inte besväras av kliandet. Sen gick jag upp till mamma och hämtade en salva som hon hade använt när hon hade ungefär likadana utslag som jag har nu. Sen pratade jag lite kort med Denise, sen med Jon. Så åkte jag till Odenplan och plockade upp pojkvännen, sen vandrade vi till Café 60 som tyvärr var fullt så vi gick och åt Sushi istället. Och sen började paradiset. Vi gick runt i stan, och jag fönstershoppade som satan, såg så himla många fina kläder. Men jag håller hårt i mina pengar nu, jag kan inte lyxa till det med spontan-köp, nej nej. Men en kofta från Zara blev det för min del. Jon däremot köpte en jättesnygg och varm vinterjacka, en brun tröja från H&M och sen lite smått och gått från Apoteket. Sen skulle vi åka hem, eller han till Älta och jag till underbara Skarpnäck, men först gick vi in på teaffären på Puckeln och köpte Earl Grey Special till pappsen (han har drömt om det så länge nu). Sen fick Jon äntligen åka hem. Jag tyckte dock att det blev lite små trist att åka hem ensam, men han skulle ju äta med lille Ulf. Och ikväll ska han antagligen gibba så inte får jag sova med han ikväll heller. a-bu a-hu.

Oj oj oj, nu måste jag återgå till sopsorteringen (städar lägenheten). Ha det bra, hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0