Förklaringen

Det blev en väldigt lyckad helg, därav min lycka. Fredagen började med sovmorgon och sedan hem till Mia för att äta middag och umgås. Runt sju åkte vi vidare till Mattias och kollade på The Signal och efter det åkte vi till midsommarkransen där Elias hade fest. Där mötte vi världens roligaste kille som även var amerikan. Tommy hette han och jag tror inte att jag och Mia var de enda som vek oss av skratt i den där tvåan.

Vi låg hemma hos Mia i bäddsoffan runt halv fyra som är beviset på en väldigt lyckad kväll. Vi satt på McDonalds och kastade "pickles" på glas rutan med Tommy och David och hade det hur kul som helst.

Lördagen bestod av tjejkväll med Mia, Denise och Emmeli. Vi började kvällen med att hyra en film som vi inte ens såg på eftersom den var allt för obehaglig. Istället kollade vi på Fantomen på Operan och Moulin Rouge. Sedan var det dags för utgång! Vi åkte till enskede gård där Mias kompis Chelle (Linn) bor. Det var himla trevligt med sköna människor. Vi åkte väl därifrån efter en-två timmar ungefär. Linn var ganska så sliten och vi var inte heller på topp humör så därför kände vi att vi kunde åka hem. Vi gick faktiskt till Gullmarsplan därifrån. Det var inte så himla långt, tog väl en kvart ungefär.

Det brann! Det brann på Gullmarsplan! Först såg vi polisbilar (men dä få man ba göe om man ä vip) och sedan rök och sedan orange rök och sedan eld! Allihopa försökte fotografera men våra mobiler hade för dåliga megapixlar. Hem kom vi och skönt var det att krypa ner i sängen med Mia legandes brevid mig och Emmeli och Denise nere på madrasser på golvet. Så lycklig jag var då när jag såg de ligga där, helt trött och nöjda.

Idag har jag bara varit hemma. Läst lite inför provet på tisdag och kollat på massa tv program och filmer. Imorse såg vi två skräckfilmer! Ingen var typ särskillt bra... Jag har storstädat idag också. Drog till och med ut alla möbler så jag kunde dammsuga bakom dem.

Nu är Jonas här och vi ligger och kollar på "En Callgirls dagbok" - fast jag kollar ju inte. Pappa är med också och Mattias har varit här. På middag. Men nu har han åkte hem eftersom han jobbar imorrn.

Jag är glad för att min helg var så bra och jag stod verkligen i duschen och log sådär fånigt. Grejen är bara att jag har varit lite smått illa mående hela dagen... Vaknade även mitt inatten förut och var helt säker på att jag skulle kräkas, men det gjorde jag inte. Får se hur det blir nu ikväll. Jag kanske bara har ätit för onyttigt på sista tiden. Min kropp, mage framför allt, är ju rätt kinkig och brukar säga ifrån ganska snabbt.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: mia

"well, yeah, my pickle just chillin over there"
hahaha skänaste ever!

2008-04-22 @ 18:50:29
URL: http://mijii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0