så förbannat fult!

Jag och mamma tog oss en timmes promenad idag. Vi gick från slussen till Hornstull ungefär, längst vattnet. Det var mening att vi skulle gå hela vägen till skanstull men vi hann inte eftersom mamma skulle iväg till jobbet. Det var så himla skönt att gå runt i solen och se vattnet och allting. När jag kom till Gullmarsplan sedan funderade jag på att gå till skarpnäck istället - men min blåsa föreslog något annat.

Så jag satte mig på Skarpnäcks tåget och njöt av solen och det faktumet att man faktiskt åker utomhus största delen av vägen, inga tunnlar här inte! Men... Alla jävla hus är nedklotrade! Överallt är det allas fulla jävla "tagar" och annat jävla kladd. Man ser att de stackars fastighetsskötarna, eller de som bor i husen, förjäves har försökt måla över det. Om och om igen. Men Klottrarna envisas med att komma tillbaka och kladda överallt det går!

Jag förstår inte hela grejen med att klottra... Det kan vara fint ibland. När det är proffs som håller på. Men då är det inte klotter då är det graffiti, konst. Det här är bara någon idiot som vill att ens "signatur" ska vara överallt. Som att det är koolt eller något flottigt att man förstör byggnader, förråd, bänkar eller små jävla cykelställ. Vad är det som lockar med det? Varför inte bara ta ett papper och en penna och rita det där istället. Varför förstöra för alla som bor i husen eller som måste gå förbi (i mitt fall åka förbi) varje morgon. Det är FULT! Så förbannat FULT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0