that fucked-up smile sucked up most of her face

Jag tänkte först skriva: Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag. Men då slog det mig att jag är inte en stor bloggerska. Det är inte så många som bryr som om jag inte skriver för de flesta som läser min blogg träffar mig personligen. De är med när saker händer så de behöver inte läsa om det. I alla fall, nu ska jag blogga.

Igår var det tisdag, vilket innebar att jag skulle spendera natten hos Denise. Jag sover hos henne varje tisdag, om det inte är någon ändring i vårat schema eller för mycket pluggande eller så. Jag kom till henne innan hon gjorde det. Diddi och bebisen Ina öppnade glatt åt mig och sedan satte jag mig vid tvn med Ami och kollade på bolibompa. Jag fick följa med när en programledare visade oss De Fem Stora. Idag var det den sista delen - Buffeln - som visades. Mycket intressant och givande.

Sedan när Denise kom var det dags för middag. Denise blev nerkladdad med mat när hon förjäves försökte mysa med Ina. Så vi tog ett bad. Precis som när vi var små. Vi tvättade varandras hår och masserade varandras axlar. Resten av kvällen spenderades med Desprete Housewifes, te och daim-choklad. Och imorse kom Denise faktiskt till den bussen hon behövde hinna med. I vanliga fall missar vi den alltid. Nu var vi där en kvart innan till och med. Jag hade dock oflyt sedan när jag skulle åka hem och behövde vänta i TIO minuter. Det händer inte ofta...

Idag ska jag träffa Emmeli. Hon ska höra av sig när hon har slutat skolan och om solen känner för att titta fram igen tänkte jag erbjuda en promenad. Skulle vara härligt att röra lite på sig.

Imorgon ska jag träffa mamma också, jag ska sova där. Det ser jag verkligen fram emot. Mina förkänningar verkar stämma - det här kommer bli en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0