jag kan inte sova

Sängen är för stor. Får mig att känna mig ensam. Rummet är för kallt. Får mig att längta efter en värmande kropp bredvid mig. Allt är så tyst. Får mig att sakna någon annans andetag. Allt är så mörkt. Får mig att sakna den lugnande känslan av att vara skyddad.

Jag får inte glömma att ta med mig en säkerhetsnål till skolan imorgon. Gylfen på mina byggbrallor gick ju sönder under praktiken. Föresten så fick jag IG av min handledare. Jag som jobbade så hårt, tog ju till och med sönder ett par brallor.



Missa inte mamma där nere
|
|
|
|
V

Kommentarer
Postat av: Mam

Synd det där med IG. Det handlade väl om att du bara var där fyra dagar av tjugo. Rätta mig om jag har fel! Du är en jävel på att jobba när du väl är på plats. Bättre lycka nästa gång!

Kram

2008-12-02 @ 11:37:05
URL: http://tinamessing.blogspot.com
Postat av: Mam

Förresten skriver du fantastiskt om ensamhet. Vem av oss är författaren?

2008-12-02 @ 11:38:05
URL: http://tinamessing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0