Och vem fick sin närkrönika publicerad i punktse?!

Jo, jag!

Idag, inne i bygghallen, kom Johan, en klasskamrat till mig, in och sa att jag var med i tidningen. Jag blev helt chockad och tänkte att jag har inte blivit intervjuad eller så. Men så sa han att jag hade skrivit något om hur det var på bygglinjen som tjej och då kom jag på vad det var! Det var ju min krönika som jag skickade in till punktse! Inte trodde jag att den skulle bli publicerad! Borde man skriva det som merit på cv:t?

http://www.aftonbladet.se/punktse/natkronikan/article1863852.ab

Idag var typ softaste dagen i skolan: jag gjorde klart min bock och fick VG och sen grillade vi korv och drack läsk. Vår nyaste bygglärare tyckte vi var så duktiga så han ville belöna oss genom att grilla korv till hela klassen, och vad är korv utan läsk. Sen resten av dagen spenderade vi inne i fikarummet med te och kaffe och den läsk som var kvar. Kunde inte blivit en bättre skoldag!

Efter skolan kilade jag upp till Mia (efter att jag under bussresan till slussen fick reda på att Jontes farbror är Olle i fråga Olle och att Johan är välkommen dit när som helst, FETT KOOLT!) och chillade med en kopp te i hennes säng. Sedan åkte vi hem till min bror för att hämta upp lite grejer som jag och pappa glömde igår och sedan åkte vi vidare hem och kokade potatis.

När Mia kommer över på middag har vi alltid så heta diskussioner om allt mellan himmel och jord. Idag pratade vi främst om våldtäkter och världspolitik, och självklart pengar. Vad man skulle göra om man vann 175 miljoner och vilka man skulle berätta det för och lite så. Hur skulle man reager egentligen om vann en sådan summa. Jag skulle ju typ dö, helt ärligt.

Nu ligger jag här i sängen med Jonas och kollar på One tree hill. Jag vet inte om jag ska borsta tänderna eller om jag vill ta en kopp te. Hm.. vilket i-landsproblem va?

Kommentarer
Postat av: Lindus

Din krönika är ju hur grym som helst hjärtat! Bra ämne också! Bättre än Schulman ;)
Ses i helgen? Älskar dig

2008-02-22 @ 11:05:32
URL: http://klittan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0