When the sun shine we'll shine togehter, told you I'll be here forever. Said I'll always be your friend!

image147Oj oj oj vilken dag. Inte för att något speciellt har hänt egentligen. Eller jag åt middag hos farmor och fick en peruk och en masage-grej.

Idag var det ytterliggare en dag i bygghallen, alltid lika kul. Idag fick jag spika! Oh my god! Jag och Dogge fixar en dörr till killarnas omklädningsrum, och Mickis och Jonte fixar väggen. Så jävla grymt team alltså! Sen efter skolan chillade vi kvar lite för Dogge skulle vänta på Niklas. Mickis och jag köpte oss varsin kokosboll som vi mumsade på medan vi störde Denise som satt på lektion, tihi.

Jag skulle egentligen ha fikat med Linda idag, på fåtöljen eller så, men det slutade med att jag och Mickis satt på donken och väntade på att Linda skulle komma (hon var på en rättgång med klassen). Jag hann dock inte träffa Linda eftersom klockan närmade sig 17.00 och då skulle jag vara på pappas jobb.

Jag mötte upp pappa vid växeln på regeringskansliet och innan vi gick till bussen gick jag och kissade och min byxknapp försvann (den återfanns senare när jag satt på bussen, knappen hade gömt sig innanför byxorna på baksidan av låret, hmm). Vi hann precis med bussen och när vi kom hem till farmor var middagen klar och allt var dukat så vi satte oss och åt på en gång, lika gott som alltid. Och självklart efterrätt - vaniljglass, citronmuffins och kaffe (eller cola).

Nu sitter jag här och kollar på någon film på 6an och målar naglarna. Och mår fruktansvärt illa, men det ska liksom vara så när man har varit hos farmor.

 
När jag var hos farmor hittade jag en bok om Ramlösa och en som sveriges skämt typ. Rubriken på bilden jag tog på skämtet var "Omnibus - gymnastik mellan Kungsbacken och slussen" och skämtet; Handen uppåt sträck! Knäna framåt böj! Ryggen varligt krök! Rännstens-hoppnings-rörelse. Penning-efterkänning-rörelse. Mynt-räddnings-aflemnings-rörelse. Stup-fuk-liggande-rännstens-rörelse.
Så jävla tråkig humor de hade förr i tiden alltså, men det var grymt fina bilder i den. Kanske ointressant men det är ju en del av min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0