En vän är en person som kommer när andra försvinner

image112På något sätt finns du alltid där när ingen annan gör det. Det är som att du känner att jag behöver dig. Jag har känt dig i 11 år nu, eller hur? Och visst, vi har inte alltid varit vänner. Vi har bråkat, haft meningslösa pauser och säkerligen hatat varandra. Men samtidigt har vi alltid hittat tillbaka till varandra. Oavsätt hur lång tid vi inte umgås så känns det alltid så naturligt att vara med dig. Man behöver inte försöka vara någon man inte är, man behöver inte bevisa något eller hitta på saker. Man behöver inte ens prata egentligen. Fast det är sällan jag är tyst när jag är med dig, vi hittar alltid något att prata om. Prata, det är väl det ordet jag förknippar mest med dig. Du älskar att prata. I Katarina Norra kom du alltid och spred det senaste skvallret. Haha, du förgyllde många tråkiga bildlektioner.

Det är få som har ställt upp för mig så som du har. Du har alltid så många svar och så få frågor. Du lyssnar, stöttar och ger råd. Du får mig att se klart och undvika att göra mina impulsgrejer.

Du är speciel, vi är speciella. Jag älskar känslan när man är med dig. Den där känslan att alltid löser sig... vad det än är för problem, så kommer det lösa sig. Och om det inte löser sig så vet jag att du kommer finnas där sen. För du är inte den som slutar ringa efter ett tag. Utan går det för lång tid utan att man ses så tar du tag i det.

Du ger så mycket, och jag hoppas verkligen att du får tillbaka det också. Jag gör så gott jag kan. Behöver du prata så lyssnar jag, behöver jag prata så låter jag dig lyssna. För det är ju så bästa vänner gör.

Vi klickar så bra, du och jag. För bra ibland. Vi har varit med om mycket skit på grund av hur vi beter oss med varandra. Vi brukar ignorera och frysa ut andra. Men vi har det ju så mycket roligare på egen hand, och de flesta lekarna är ju anpassade endast för två personer. Nej, men vi har en tendes till att dra oss undan när det är många personer. Vi flummar på egen hand. Andra tolkar det väl som något dåligt, men det är så du och jag funkar.

Jag vet inte vad jag mer kan säga. Jag sitter bara här med ett leende på mina läppar och tänker på allt vi har gjort tillsammans. Och allt jag har gjort som skulle ha varit så mycket roligare om du varit med. Du förgyller alla stunder. Åh, vad jag älskar dig Emmeli.

Kommentarer
Postat av: Julia

hur får du texten bredvid bilden sådär? :)

2008-01-02 @ 22:30:15
URL: http://juliajosefine.blogg.se
Postat av: emmeli

jag är helt stum, ingen har någonsin skrivit något så fint om mig. jag har tårar på kinderna, inte dåliga tårar utan tårar av lycka. jag är så lycklig som har dig, vi är speciella och det äger. det finns seriöst ingen annan som du, ingen annan för mig. JAG ÄLSKAR DIG! allt du skriver om oss är så sant. du och jag mot världen HJÄRTA

2008-01-04 @ 20:38:36
URL: http://emsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0