Hallå världen!

Jag har nu ansökt om att få tjäna pengar på min blogg. Men jag har ingen aning om en blogg.se hemsida är tillräckligt "bra" eller vad man ska säga för att få betalt för det. Men det var ju helt klart värt att prova!

Jag såg precis klart "I am legend" också! Den var verkligen jättebra och jag rekommenderar den verkligen. Jag tror att, om jag har råd, ska jag gå och se den på bio också. Will Smith som tränar i bar överkropp är helt klart värt att se på bio, det ska upplevas på riktigt!

Nu när jag ansökte om att tjäna pengar på det så började jag fundera... Vilka läser min blogg egentligen? Jag vet en fyra-fem pers som läser den, men här om dagen hade jag 26st läsare till exempel. Woho, jag vet att det inte ens är många läsare. Men vilka är de 20 andra läsarna. Jag har ingen aning. Att jag ska skriva nu "komentera gärna och skriv vilka ni är" känns lite väl ambitiöst egentligen. Det flesta har väl kommit hit av slump och klickar bort så fort de inser vad det står. Men om ni vill höja mitt självförtroende genom att berätta om er själva så skulle jag bli väldigt glad. Det skulle vara skönt att känna att ens liv kanske inte är så meningslöst och tråkigt som man tror. För om andra står ut med att läsa om all skit jag skriver om så har man ju något att se fram emot med allt hemskt som händer än. Då kan man dela med sig till läsarna och kanske få dem att känna sig bättre, eller få dem att känna behörighet.

Det är väl därför jag är så förtjust i bloggar... man får en inblick i hur andra mår och hur de lever sina liv, vilka prioriteringar de har och hur de ser på saker och ting. När jag läser om andras bekymmer får jag även perspektiv på vad som händer i mitt liv. Ibland inser man hur fel man prioriterar eller hur bra man egentligen har det. För mig krävs det ofta att jag läser, ser eller hör om folk som har det sämre än mig för att jag ska förstå hur glad jag borde vara över mitt liv. Kanske finns det även någon där ute som känner samma sak när de läser min blogg. Att de ser mina bekymmer och vänder det till en lösning för deras egna. Vad vet jag?

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, Hej Zabina. Jag läser din blogg ofta! :) Du vet, Sara.. Hannas kompis, Olivias kompis, Gurras flickvän.. Du vet? ;)

2008-01-21 @ 21:34:44
URL: http://saren.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0