True love comes in many shapes

Det känns som att hela min dag har gått ut på att åka. Först åkte jag hem från landet vilket betydde: Åka bil från Göksnårtet till Skärplinge sedan där byta till buss mot Tierp. Sen byta till Upptåget från Tierp till Upplands väsby(?) och därifrån byta till pendeltåg mot härliga Södra Station. Men resan slutade inte där. Då tog jag 4an till Gullmarsplan och sedan tåget mot skarpnäck. Hem ljuva hem, kan man ju tro. Men det var bara hem och duscha och sedan åka vidare till odenplan för att lämna Jonas jeans som har legat hemma hos mig alldeles för länge och sedan åkte jag till slussen för att ta bussen mot Orminge Centrum och sitta där och ta det lugnt med Denise och Alice. Sen bar det av hemåt och nu sitter jag här.

Pappa är ledsen för att jag alltid åker och jag mår bra. Mamma var ledsen för att jag inte ville till landet, men jag mådde bra. Denise är ledsen för att jag åker iväg så fort jag kommer hem, men jag mår bra. Synd bara att jag inte kan må bra när jag vet att andra mår dåligt. Jag skulle kunna ställa in allt för att få andra att må bra. Men resan är betald och Emmeli väntar. Älskade Emmeli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0