jag förstår inte

Det är sjukt hur många bulimi och anorxia bloggar det finns när man väl kollar. Såg att en hade kommenterat hos Denise och när jag gick in på hennes blogg så var det bara bulimi-människor som kommenterade där. Jag tycker det är lite läskigt när man läser alla deras bloggar. Om hur de skär sig så de svimmar och äter inget, spyr galla med blodklumpar. De kallar det självkontroll, och visst det stämmer väl kanske. Men det är ju snarare mer självkontroll att äta rätt och leva hälsosamt. Att motstå hungern makes no sense för mig. Man behöver äta av en anledning - för att leva. Vad är det för liv när man ständigt går och tänker på att inte äta, att inte falla för frestelsen. Man har ju ingen energi, ingen kraft att göra något. Ångest. Det är bara massa ångest och ändå är det så många människor som faller för det. Som lever så i flera år, har som ideal att väga 20kilo. Lev bara.

Jag förstår verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Mam

Fan vad bra sagt!

2008-06-26 @ 20:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0