Alla dessa tankar

Nu sitter jag här och snurrar mitt röda, och ganska otvättade, hår mellan fingrarna - så som jag alltid gör när jag tänker. Jag läste nämligen inlägget jag skrev igårkväll och började tänka på mitt liv och min framtid. Jag får liksom en obehaglig känsla i magen när jag tänker på framtiden. Visst är jag nyfiken och ser fram emot att växa upp - men det är en gnutta rädsla i det också. För tänk om jag inte lyckas med någonting i livet. Tänk om jag får sitta, dag ut och dag in, instängd i ett kontor någonstans med ett jobb jag avskyr? Eller om jag ens lyckas få ett jobb? Tänk om jag slutar som uteliggare och ligger på någon bänk någonstans med endast mina loppor som sällskap?

Jag vet ingenting om vad jag vill hålla på med. Min enda hobby är att göra ingenting liksom. Eller sitta här på bloggen och tycka synd om mig själv kanske.

Jag har egentligen sjukt många drömmar. Så många att jag nästan skäms när jag tänker på hur jag lever idag. Jag glider liksom bara runt och antar att allting kommer lösa sig ändå. Jag anstränger mig inte särskilt mycket för att få ett jobb även fast jag 24/7 klagar om att jag alltid är pank och aldrig har råd att köpa allting jag vill ha.

Jag skulle vilja vara programledare eller flygvärdinna eller frisör eller designer i paris eller london eller någon annan storstad. Jag skulle vilja ha ett jobb som innebär massa flygande och besök i andra länder och jag skulle vilja ha mitt mysiga lilla café (med Denise självklart) och jag skulle vilja vara nöjd med mig själv. Jag skulle vilja våga prova på en massa saker, massa olika jobb och massa olika upplevelser. Jag skulle vilja hoppa fallskärm och bungujump eller simma med hajar eller lära mig flyga stridsflyg kanske.

Ingen stoppar mig för mina drömmar - utom jag. Jag tillåter mig inte att prova på saker för jag inbillar mig alltid att jag kommer misslyckas, skämma ut mig eller på något annat sätt ångra att jag provade på något så dumt. Alla i min närvaro peppar mig och stöttar mig i alla min val, även de fåniga och även de spontana. Men det är sällan jag faktiskt gör något av allt jag pratar om...

Äsch skitsamma nu går jag och spelar "mob wars" på facebook istället!


Kommentarer
Postat av: denise

inte skitsamma.. Btw, om du slutar som uteliggare så vet du att jag kommer vara precis där du är(: Ligga på en kartong o pilla bort sakerna in your head:) Precis som det ska vara så kommer vi alltid vara tillsammans. och du, imorrn äre tisdag!:D plus att vi ska öppna cafét, don't worry, det löser sig.

2008-03-03 @ 18:08:56
Postat av: Shebashtian

Om man ser det från den ljusa sidan så är det ju inte helt fel att bli uteliggare. Din hobby var ju att inte göra någonting, jag tror inte uteliggarna får så jävla mycket gjort dem heller :)

"Jag skulle vilja vara programledare eller flygvärdinna eller frisör eller designer i paris eller london eller någon annan storstad. Jag skulle vilja ha ett jobb som innebär massa flygande och besök i andra länder och jag skulle vilja ha mitt mysiga lilla café (med Denise självklart) och jag
skulle vilja vara nöjd med mig själv"

Vad väntar du på då? Du har ju skrivit vad du vill blir! Puss

2008-03-04 @ 10:05:44
URL: http://omoral.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0