Ändrar attityd

image200Nu är det ju så här att Skarpnäck är snötäckt och jag har kämpat för att inte inse det. Jag har gått i min kalla skinnjacka och billiga tygskor från h&m. Sen slog det mig att snön ändå är ganska mysig. Allting blir lugnare och tillvaron blir så härligt ljus när solen krockar med snödrivorna. Hade den här snön kommit i november hade jag älskat det. Så varför inte strunta i det faktumet att det snart är april och det antagligen kommer vara snöstorm på min födelsedag och istället njuta av snön så länge den är här. För den kommer ju ligga här - tills den försvinner. Det är ju liksom livets kretslopp... eller nåt... Så nu ska jag njuta och gilla snön (plus att oftast när jag väl vill ha något så försvinner snabbare än jag säger "härligt", men sshhh). Jag kanske till och med ska släpa med mig Mia till en backe någon dag och åka lite pulka. Snöbollskrig med Jonas lär det kanske bli också, fast han kommer väl bara mula mig så sminket börjar rinna.

Fast att se snön får mig alltid att börja mumla på "nu är det jul igen" och det känns lite segt att veta att jag inte kommer få några fler julklappar - tihi.

 

Kommentarer
Postat av: Mam

Vilken fantastisk vinterbild från Skarpnäck! Du är bra på att plåta!

2008-03-27 @ 17:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0