Hemmagjord peelingkräm

Jag satt och googlade lite om hudvårdsprodukter och vad man kan göra själv och hittade en sida där de tipsade om en hemmagjord peelingkräm. Ingredienserna var endast olivolja och salt och de två sakerna visste jag att jag hade hemma så självklart måste man prova. Jag hällde i några droppar citron också för att få bort den mesta av olivolja-doften. Jag provade den och min hud är helt underbar! Det är mest tackvare olivoljan - den la sig som en hinna över huden och det enda sättet att få bort den var att torka bort med en handduk. Nu är min hud jättelen och känns mycket friskare. Salt tar ju bort döda hudceller och olivoljan piggar upp torr hud. Prova det hemma och spara pengar!

 

Kommentarer
Postat av: emmeli

haha, det ser fett gott ut ;)

2008-03-24 @ 11:57:12
URL: http://emsan.blogg.se
Postat av: mia

jag vill till dig nuuuu

2008-03-24 @ 16:54:46
URL: http://mijii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0