i'm walking on solsken jää-ä

Soft dag idag förutom att jag är helt slut. Kanske det som gör den soft iförsej - har arbetat och slitit hela dagen!

Redan igår började jag med mina aktiviteter! Emmeli kom över till mig efter skolan (jag är ju ledig på onsdagar) och då var även Jonas hos mig. Vi chillade järnet och spelade lite xbox. Sedan vet jag inte vad som flög i mig men jag föreslog att vi skulle måla om vardagsrummet. Sagt och gjort. Så när pappa kom hem sedan vid tio ungefär var hela vardagsrummet målat. Åh så glad han blev!

Och idag då... vi satte igång på en gång att bygga och borra på Jonas friggebo (Ulf ska köpa en från skolan som Jonas ska bo i). Vi gjorde först lufthål för isolering och fukt och bla bla bla, sedan la vi på "tak". Alltså som ett papper typ eller vad man ska kalla det. Det var helt jätteroligt tyckte jag.

Jag var liksom skittrött imorse (vilket resulterade i att jag kom en halv timme försent) efter att ha målat om hela vardagsrummet, med Emmelis hjälp självklart, och nu har jag spikat hela dagen. I många ofrivilliga ställningar. Men nu känns det bra i alla fall! Och imorgon ska det tränas med mamma också! Oh my...

På tal om mamma ja! Måste packa ner lite kläder och sådant. Jag ska nämligen sova hos henne inatt. Festligt eller hur?

Tack för alla fina kommentarer om bilden jag la upp för ett tag sen. Det värmer!

Kommentarer
Postat av: Shebashtian

"sedan la vi på "tak". Alltså som ett papper typ eller vad man ska kalla det."

Haha så nära men så långt ifrån, Takpapp heter det :)
Puss

2008-03-13 @ 17:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0