söndag - a.k.a ångestdagen

Jag har aldrig riktigt avskytt söndagar. För det mesta har helgen varit tillräckligt sköna för att det inte ska vara allt för jobbigt att ställa klockan på sju och gå upp till skolan på en måndag. Men nu mera har jag bara en lektion. Jag börjar 9.30 och slutar max en timme senare. Känns lite surt att gå upp för de liksom. Speciellt eftersom jag börjar få svårt att somna på kvällarna. Men det är en relativt viktig lektion också, vilket gör att jag verkligen inte kan missa den. För det är en av två "projekt"-lektioner och eftersom vi har begränsad tid på oss att genomföra projektet kan man inte missa de få lektionerna vi har.

För att byta samtalsämne helt: idag fyllde min mamma år! Så jag och Jonas åkte iväg till henne och åt tårta med min moster och mammas bästa vän och hennes dotter, mattias kom över efter jobbet också. Det var lika trevligt som vanligt och mycket prat om bygglinjen och sedan lite annat praktisktarbete. Mammas kompis är utbildad möbelsnickare och min moster är silversmed så där av samtalsämnet.

Igår hade vi även en överraskningsfest för Mickis som fyllde år i onsdags. Vi, ca 15 pers, var hemma hos mig och firade Mickis. Det var mycket trevligt med väldigt trevliga människor.

Sedan har jag inte så mycket mer att säga. Jag har inte heller några deprimerande tankar som jag kan skriva om - härligt nog. Jag mår helt enkelt bra nu. Saknar Denise i för sej och nu ska hon vara borta i en hel vecka! Så på tisdag blir det ingen sleepover hos familjen Génetay, nu får jag vara hemma i mitt fina rum istället. Även fast jag trivs mycket bättre hemma hos Denise.

Jaja, nu ska jag väl gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0