failure, jag vet...

image306Jag känner mig rätt dålig just nu och är verkligen inte stolt över mig själv eftersom jag just har bevisat att jag är misslyckad och ger upp alldeles för lätt. Men jag gick inte till praktiken imorse - jag tycker inte om att vara en akvarie-fisk.
 
Det är egentligen många anledningar till varför jag inte gick till praktiken, mer än att jag inte trivs. Jag sov bara en och en halv timme inatt eftersom jag fick psykbryt igår och grät hysteriskt och sedan kunde jag inte somna eftersom jag tänkte på alla som jag gör besvikna genom att inte trivas på bygg.

Jonas gick i alla fall till praktiken imorse men kom hem igen halv nio och sa att vi ska försöka byta praktik. Han fick nämligen städa idag igen plus att hans verktyg som han lämnade kvar var borta. Eller aa, skolans verktyg. Så vi ska försöka hitta en annan praktikplats.

Jag är dock inte helt säker längre på att det här är min grej. Jag trivs jättebra på bygget och jag älskar att stå och kolla på när de bygger och hur allting går till. Problemet är bara att jag inte vill vara med och arbeta. Jag tror inte att det här är min grej trots allt.

Jag vet att jag gillar att bygga och snickra och göra saker. Men jag vill göra det i min egen takt och på mina egna vilkor. Det får mig att tänka på Denise som gick i min förra klass ett tag, Nikki som hon kallades. Hon var en gud på att rita och alla undrade varför hon inte gick en bild-linje istället där hon verkligen kan få briljera. Hennes enda och extremt goda argument var att man inte ska förena nöja med arbeta. Hon gillar att rita och vill att det ska fortsätta så, skulle hon arbeta, eller gå i skolan, där man måste rita hela dagarna skulle hon antagligen börja tröttna och inte längre vilja göra det på sin fritid.

Så känner jag ungefär med bygget. Det här är min hobby men ingenting jag ens ser mig själv arbeta med. Jag är inte en byggare. Det vet alla. Jag är ingen Byggbabbe. som Ami så fint kallar mig numera.

Kommentarer
Postat av: Mam

Frågan är vad du ska göra istället?

2008-05-28 @ 19:41:19
Postat av: Dryg

Jag tycker att du och jonas ger upp way to easy, stanna kvar och säg ifrån istället, säg att ni inte är där för att städa.

Men om du känner att det inte är din grej, byt så fort som möjligt, ingen ide att gå kvar i så fall :), hoppas det löser sig.

2008-05-28 @ 19:57:17
Postat av: Näkki

Många hakar upp sig på att de dom läser nu e de man kommer syssla med resten av livet, men de e juh värkligen inte sant! du har alla chanser i världen gumman!

2008-05-29 @ 14:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0