godmorgon godmorgon

Denise (läs: helt jävla underbar) sov som sagt hos mig igår och idag skulle hon upp till jobbet. Vi går upp i tid äter frukost och dricker kaffe och Denise går iväg mot tunnelbanan i god tid. Fem minuter senare ringer hon och säger att tunnelbanan är avstängd pga signalfel, hela grönalinjen är avstängd. Så jag går ner till tunnelbanan och väntar med henne i typ en kvart tills bussen kommer och jag hoppas att hon inte kommer allt för sent. Trots att det stod jättemyckt folk och väntade på ersättningsbusesn så hann hon med första. Grymt jobbat.

Själv är jag upprörd för mitt studiebidrag har fortfarande inte kommit. Denise fick sin "check" igår redan och jag är osäker på om adressändringen har gått genom eller inte. Jag hade verkligen räknat med att få pengarna idag. Jag hade tänkt klacka om mina fina höstskor och sedan tänkte jag shoppa lite på Gotland om jag fick tid till det. Jag hatar när det inte går som planerat. Var femte minut loggar jag in på nordea för att se om pengarna har kommit men jag möts av 3,12kr varje gång. This is very annoying...


Jag hade verkligen planerat ut min lediga dag helt och hållet. Nu är jag bara arg, pigg och arg. Jag kan inte gå och lägga mig igen heller eftersom jag både druckit kaffe och varit ute och gått i den friska morgonluften. Jag kanske ska hoppa in i duschen istället och hoppas på att "checken" kommer med brevbäraren eller sätts in på konton om en minut, då klockan är åtta (jag får alltid för mig att pengarna kommer efter åtta på morgonen, när banken öppnar liksom).


Godmorgon i alla fall, hoppas er dag blir bättre eller att min dag löser sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0