grejen är den...

Grejen är ju att antingen mår jag piss, och ligger och gnäller över allt jag kan gnälla om, eller så mår jag skitbra. Jag har bara två stadier. Varje dag tänker jag att nu jävlar ska jag bättra mig. Jag ska ta tag i allt som jag går runt och funderar på och jag ska göra det med huvudet högt och ett leende på läpparna. För ska jag vara ärlig så är jag väldigt trött på att tycka synd om mig själv hela tiden. Men jag är lat, rädd för att konfrontera människor, what ever. Det känns lättare att ta ut allt på mig själv istället för att hantera det och gå vidare. Det är väl så jag alltid har gjort antar jag. Jag flyr från problemet så länge jag kan och när någon annan konfronterar mig eller problemet på något sätt hinner ikapp mig så börjar jag böla. Jag är inte bra på att uttrycka mig själv när jag är upprörd. Om jag inte får skriva det vill säga, då har jag en jävla massa att säga.

Jag ändrar ju design på bloggen ganska ofta och det är för att bloggen just nu är som mitt hjärta kan man säga. Jag försöker förmedla hur jag känner och hur jag mår genom bilder, musik eller skrift. Så jag försöker anpassa designen efter hur jag mår, eller hur jag vill må. Just nu känner jag att jag är trött på att hålla fast vid saker som får mig att må dåligt. Listan kan bli lång om jag ska skriva ner allting jag egentligen känner för att skriva om här. Men jag tänker fokusera på att vara glad. Jag ska verkligen försöka. För grejen är att jag är en glad person. Jag är nästan alltid glad. Förutom när jag är hemma själv, eller sitter inne på mitt rum, och det är ju oftast då jag skriver här.

Så jag tänkte att för de som läser bloggen utan att känna mig, eller de som inte träffar mig så ofta, måste ju tro att jag antingen är största psychot eller bara en jävligt sorglig figur. De tillfällena som jag skriver här är jag väl det egentligen. Men resten av tiden är jag faktiskt rätt rolig och skön att vara med. Så jag tänkte försöka förmedla det nu istället. Den lite ljusare sidan av mig. Kanske fokusera mer på det som får mig att må bra istället för tvärt om. Kanske börja käka gröt på mornarna och gå ut och jogga. Kanske tvätta mina fönster och släppa in lite ljus. Kanske måla en vägg med världens alla färger. Kanske dansa mig fram.

Vi börjar med det här i alla fall - mitt ord på svart och vitt: Jag ska försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0