mina tankar är gåtor och stegen är en labyrint

Om jag hade möjligheten så skulle jag åka långt åt helvete, eller till mamma, och stänga av mobilen. Jag skulle koppla bort mig från alla, nej Mia skulle jag brevväxla med, och inte göra något förrän jag lyckats ta reda på vem jag är.

Jag vet att jag enda sedan jag slutade vara barn har jag känt mig felplacerad och missnöjd. Jag använder mig av olika personligheter, stilar, hårfärger, för att desperat försöka hitta den jag är. Jag beter mig annorlunda beroende på vilken kompis jag är med. Jag säger olika saker till olika människor för jag försöker anpassa historierna till den jag är med. Bara det att försöka vara schizofren är inte särskillt lätt. Det leder till problem och jag kan varken hantera eller konfrontera problem. När det blir för mycket faller allting isär. Jag vet inte hur jag ska bete mig, jag vet inte vem jag är eller vad jag ska göra. Så hade jag möjligheten skulle jag åka iväg för att finna mig själv. För jag är trött på att hela jävla tiden känna mig förvirrad och ensam och fucked up.

Mia ska få jävla mycket cred för hon är den enda som förstår mig, fullt ut. Men jag kan inte låta Mia bära min börda. Jag måste bära den själv tills jag lyckats göra den lättare.

Kommentarer
Postat av: Mam

Det där med att hitta sig själv blir man nog aldrig klar med. Men det finns alltid en inre röst som säger när man är ute och cyklar. Det är väl det du känner just nu. Att åka bort är ingen dum idé, men det löser inte problemet. Ta varje motgång som en ny etapp i sökandet efter dig själv. Och uteslutningsmetoden är inte heller fel. Att inse vem man INTE är.

2008-10-13 @ 11:36:16
Postat av: mia

jag finns alltid,alltid,alltid här för dig. du står aldrig ensam. jag hjälper dig precis som du alltid hjälper mig. vi hjälper varandra.

2008-10-16 @ 11:07:54
URL: http://mijii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0