not so sweet home

Ett tecken på att det har varit en bra helg är när man inte vet hur man ska börja eller hur man någonsin ska kunna sumera allt som har hänt.

För dem som inte vet så var jag och min bror och besökte min mor som är nyinflyttad i Visby. Det känns som att vi hann med allt på de där ynkliga två dagarna och jag är tre par strumpbyxor, en skjorta och en påse te, rikare men ack så mycket fattigare. Vi har alltså shoppat, promenerat, varit på utomhusbio i en gammal ruin, kollat på Notting Hill, druckit ovanligt mycket kaffe för min del och myst. Hela helgen har varit så mysig. Visby är så mysigt. Det är så sagolikt, nästan overkligt, att vara där. I alla fall så här års. Stämningen var magisk, eller så var det bara mamma.

Det var med en suck jag klev på båten tillbaka till Nynäshamn. Den där helgen var den skönaste jag har varit med om och jag hade behövt minst en vecka till av det. Men plikten kallar! Praktik nästa. Jag blickar framåt till helgen då jag ska spendera min sista pengar på alkohol om mina vänner inte redan gjort av med allt. Sen har vi ju höstlovet om tre veckor. Jag har planer på att ordna en halloween fest, med spindelnät och läskig, men läskande, bål.


mattias och jag roar oss med att sätta tablettask-godisar på tänderna under båtresan




Kommentarer
Postat av: Petra (kinesstön)

oooj, halloween fest, får man komma då eller? (A)

2008-10-10 @ 12:56:31
URL: http://petroow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0