för jag somnade med ett leende på läpparna

Jag hade typ världens roligaste kväll igår! Klockan kvart i sju stod jag, Mickis, Wendela, Johanna och Denise utanför östermalmsstorgs tunnelbanestation för att röra oss mot GQ. Linda har anordnat en champange-middag. Hur god mat som helst (jag fick värsta speciella rätterna eftersom jag inte klarar av skaldjur) och jättegod champange! Innan efterrätten, självklart, behövde jag springa iväg för att hinna till Mia som var dagens födelsebarn.

Jag ska alltså till huset i gamla stan och jag har ingen aning om vart det ligger. Så jag pratar med Hanna i telefon för att hon ska försöka beskriva vägen och alla jag frågar på gatan pratar inte svenska. Men tillslut kommer jag fram och där är det en kö på typ 15km. Jag köar i 35 minuter och alla mina pengar går till inträde. Men sen kommer jag in och får det bästa välkomnandet man kan få. Alla skriker i kör "Zabina!" och massa kramandes och pussandes! Jag älskade det. Helt random träffar jag Hyllensved och John där också, sånt är ju alltid trevligt.

Så var vi på Huset i kanske en timme och sedan var det dags att dra vidare. Så jag släpar med mig Hyllensved till After och sedan kommer resten. Inne på After träffar jag Hedda och två amerikaner som jag träffade i onsdags när vi var på Toxic. Där stannar vi tills det stänger i stort sätt och alla har sakta men säkert dragit hem fast jag, Hedda och Hyllensved känner oss inte riktigt klara med kvällen så Hyllensved fick leta fest.

När vi står uppe vid tunnelbanan och pratar om vart vi ska dra så kommer min tunnelbana och jag kan ju inte motstå att gå på den. Så jag åker hem men halvvägs håller jag på att kissa på mig. Så vid björkhagen kan jag inte hålla mig längre och hoppar av tunnelbanan, för att sedan inse att nästa inte går förrän om 30 min. Så jag kissar och sitter och väntar och väntar och väntar. När jag verkligen är säker på att jag kommer frysa ihjäl så kommer tunnelbanan. Maybe there is a God?

Hem kom jag och mirakulöst nog lyckas jag ta bort smink, borsta tänderna och bädda rent i sängen och sedan somnar jag.

Så vad väntas idag? Födelsedagsmiddag för Mia och sedan är det kareoke på Tigris som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0