tjena mittbena

Jag skulle följa Emmeli till tunnelbanan och hämta upp en bok av Jonte. Vad tror ni jag glömmer? PORTNYCKELN! Porten låser sig numera efter åtta eller nio, eller vad det är, och självklart tänkte inte jag på det. Så först står jag utanför och väntar på att någon ska gå in eller ut så att jag kan smita genom, men det kommer ingen. När både Emmeli och Jonte sms-skriker "knacka på!" så har jag ju nästan inget val. Men jag tyckte det var så pinsamt. Så jag knackar på och han öppnar inte förrän typ flera minuter, kändes det som i alla fall. Men in kom jag och nu hoppas jag att jag aldrig kommer glömma nyckeln igen.

Kanske inte var värsta grejen egentligen men tänkt om ingen på bottenvåningen hade varit hemma. Då hade jag ju antingen fått stått där hela natten eller gått hem till mamma eller Jonte. Jag har ju ändå alla mina grejer hemma liksom. Jaja, nu är jag inne så no worries!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0