jag ger er min morgon, jag ger er min dag

Kunde inte sova igår natt, eller kunde inte somna snarare. Var så jäva rastlös. Låg och vred på mig hela tiden. Täcket låg inte bra och kudden var för knögglig, för hög, för låg, för varm, för sne, för platt... And so on, and so on. Satte på en film och stängde av den när den var slut. Gick ut och gjorde en snö-ängel och kastade snöbollar på ett träd istället. Lyssna igenom kanske 4 gamla skivor. La mig sedan i sängen och försökte minnas allt som har hänt i mitt liv. Då somnade jag.

Imorse vaknade jag 06.15 och satt sedan rakt upp och ned i min säng i kanske en kvart och försökte komma ihåg varför jag var uppe så tidigt. Omprov var det ja! Gjorde risgrynsgröt och kryddade den med trötta salta tårar. Inget dramatiskt, var bara så trött så jag trodde jag skulle gå sönder. Kommer knappt ihåg att jag gick till tunnelbanan men minns att jag satt som en död fisk på tuben hela vägen till t-centralen. Mötte Mikaela och blev lite piggare. Fick sedan sluta typ 3 timmar tidigare (hur skönt?) och åkte med Mikaela till västerhaninge och halvsov till disney chanel. Sen ni! Sen gick vi ut med Alex och Chengan och lekte i snön. Dom åkte snowracer bakom bilen och jag och mikaela gjorde snö-änglar och hoppade och sprang genom snön. Tror jag sträckte min ljumske. När jag åkte hem var det förseningar på pendeln och jag trodde jag skulle dö. Jag var hungrig, trött och kall. Men pendeln gick bara 5 minuter försent och jag hann med skarpnäck bussen från farsta preciiiis så det var helt okej ändå. Förutom när batteriet på min ipod dog. Hade dock hörlurarna kvar i öronen hela vägen hem ändå. Kändes så tomt utan dem.

Nu har jag gjort religionarbetet som ska redovisas imorgon. Ute i lika god tid som vanligt. Nu ska jag försöka sova men jag har en känsla av att jag kommer ligga vaken ett tag som vanligt. Fast nu har jag rört mig så mycket och sovit så lite att jag borde somna så fort jag publicerar det här inlägget. ZzzZzZzzz....

Kommentarer
Postat av: linn

haha this is why i love you

2009-12-17 @ 01:47:31
URL: http://linncharlotta.blogspot.com
Postat av: Mam

Hoppas du fick sova gott och att redovisningen gick bra. Tänker på dig från min sjukbädd. Att du är så frisk! Snöänglar! Hoppas vi får göra några i Visby också. Kram

2009-12-17 @ 12:22:04
URL: http://tinamessing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0