i just want you to notice me

Åkte till skolan imorse, eller imorse och imorse... tog 12-bussen, men ändå. Pratade med kuratorn om min situation och berättade att jag ska hoppa av och börja folkhögskola istället. Claes är nästan bäst. Han erbjöd hjälp om att kolla runt på skolor och sedan gav han olika alternativ på vad jag ska praktisera som/på nu i tre veckor. För egentligen har jag ju praktik med byggarna men jag sa att jag inte vill praktisera på ett bygge. Vad han nu vill är att jag ska försöka komma på vad jag vill göra senare i livet. Eller komma på någonting som jag skulle kunna tänka mig göra i alla fall. Både Mickis och Claes öste på med förslag men ingenting klickar, eller vad man ska säga. Jag lär mig ofta väldigt lätt och jag tycker om väldigt mycket saker så egentligen borde det här inte vara svårt. Men när frågan "Vad vill du göra sen?" kommer försvinner marken under mig. Hjärnan stänger av och magen kniper. Jag vet verkligen inte. Kanske blir det hela värre för att frågan skrämmer mig så mycket. Egentligen kan jag nästan se mig själv i vilket jobb/situation som helst. Jag vet väl bara inte hur jag ska ta mig dit.


Den här veckan ska i alla fall jag och Mickis planera en temadag för 2or och 3or i Nackademin. Temat är Sex och samlevnad och Mickis tanke var att vi ska rikta in oss på allt det som är viktigt. Inte den skiten man fick lyssna på i nian eller så. Jag har alltså något att göra framtill sportlovet i alla fall och sedan har jag antingen kommit på något ställe jag kan tänka mig praktisera på, som inte har med bygg att göra, eller så får Claes tvångssätta mig någonstans så jag åtminstone har någonting att göra. Det här kommer gå bra. Det känner jag på mig.


Kommentarer
Postat av: Mam

Sounds good!

2009-02-16 @ 19:01:59
URL: http://tinamessing.blogspot.com
Postat av: Muppis

Folkhögskolan låter ju chill, dom lär ju ha några schyssta linjer också? Annars kan du alltid få hjälpa mig att bygga ut min stuga ;)

2009-02-16 @ 22:43:13
Postat av: Anonym

Jag blir också sådär. När frågan "Vad vill du göra efter gymnasiet?" blir ställd får jag en klump i magen och vill gråta. Hur faaan ska man veta det? Mina enda intressen är killar, kröka och kompisar. Jag har inga ambitioner än, kan inte alla bara chilla med det där lite? Jag vill resa och leva livet, men det kan man inte om man inte har pengar och pengar får man bara om man jobbar och man nu ändå ska jobba vill man ju syssla med något man gillar. Och vad i HELVETE gillar man? Som jag sa; Killar, krök och kompisar.

Om du känner att du har samma intressen som mig kan vi bygga ett festkomplex och känna fett med pengar på att vara trevliga, roliga, sociala människor och bara festfixa! WIO!

2009-02-17 @ 15:50:07
Postat av: Anonym

Glömde då skriva mitt namn och så till den bibel-långa kommentaren :) Tihi!

2009-02-17 @ 15:50:33
Postat av: Hedda

Den här datorn är hemsk. Hoppas du inte har några förhoppningar om att det är en kool katt som skrivit kommentarer när det bara är jag som har en efterbliven dator.

2009-02-17 @ 15:51:48
URL: http://hedddas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0