from the bottom to the top

Det känns som att allting är bra nu egentligen. Jag har alltid mer tankar än normalt som svävar omkring i mitt huvud. Jag känner väl att jag borde säga dem högt för att bli av med dem men orden skrämmer mig och jag vet inte om jag vill höra dem. Jag vet inte heller vilka svar eller reaktioner jag kommer få så därav känner jag att det är bättre att bara hålla käften.

Som alltid vet jag ju inte riktigt var jag står eller hur jag mår. Kanske har jag vant mig vid att känna så här eller så är det helt enkelt bättre. Det känns som att jag börjar tänka klarare och mindre krångligt. Jag tar bort det som inte får mig att må bra och ökar det som får mig att må bra. Kanske är det Linda som har fått mig i balans igen eller så har jag bara nått botten och insett att det finns ingenting där nere. Att det är bättre att må bra. Det är bättre att röra på sig, göra något. Även om det är meningslöst så åtminstone göra något. För att ligga hemma med inget förutom ens tankar är vägen till helvetet. Det äter upp en. Dödar en.

Kanske kan det inte bli bättre förrän man har legat på botten ett tag. Kanske har man inte styrkan att ta tag i saker och ting förrän man har blivit så utmattad att man är på gränsen att ge upp. Kanske är det bara Linda. Som om och om igen får mig att inse att det finns så mycket att leva för. Så mycket att vara nyfiken på och så mycket att prova. Bara leva.

Så länge jag gör någonting, vad som helst, så mår jag bra. Kanske för att det stänger ute alla negativa tankar och känslor eller för att det får mig att känna. Alldeles för länge har jag varit förlamad och förvirrad. Drivit runt i någon form av töcken utan mål eller mening.

Sen började jag leva för att leva. Sedan leva för att må bra och nu, tillsist, leva för att hitta det som gör mig lycklig. Hitta en plats där jag kan känna att jag trivs med det jag gör och den jag är. Jag försöker se alla hinder som prövningar inför det riktiga. Nu hoppas jag bara att den här känslan, det här jaget, håller i sig så jag faktiskt kan åstadkomma någonting mer än förvirrade texter.


Kommentarer
Postat av: Mam

Låter som en väldigt bra början till något ännu bättre!

2009-02-16 @ 13:08:58
URL: http://tinamessing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0