en ängel i natten

Linda kom till mig igår natt. Jag gick och mötte henne vid tunnelbanan bland fulla ungdomar runt två. Sedan satt vi uppe i timmar och pratade och drack te. Jag tycker verkligen om de där nattliga besöken. Allting är mycket lugnare och ärligare då.

Vi somnade till Twilight, som vi båda såg för säkert åttonde gången på bara några dagar, och jag fick sådan lust att ta ett foto på henne när hon låg så stilla bredvid mig. Sen skulle jag lägga det under kudden och spara det till ensamma nätter.

Linda är verkligen speciell. När jag träffar henne är det som att hon fyller hela mig. Med värme och kärlek. Man känner sig mer än tillräcklig och allting blir så självklart. Hon drar fram det ljus jag behöver när allt jag ser är mörker. Och allt det här gör hon utan att veta om det. Hon behöver inte säga något för att jag ska må bättre. För så fort jag är med henne så mår jag bättre. Så fort jag känner hennes närvaro så biter inget ont på mig.

Kanske är det därför det blir så tomt när hon går.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du hur otroligt det känns att höra något sådant om sig själv? Jag kan knappt tro att det är sant. Du vet inte hur glad jag är att vi kommit så mycket närmre varandra, för med dig behöver man inte göra något speciellt för att skratta tills tårarna rinner. Jag tycker om att alltid dricka the på din balkong, hetskolla på Twilight, prata om allt och äta tills vi har ont i magen. Jag älskar att komma hem till dig mitt i natten när jag ser dig stå och le, jag älskar att du alltid luktar så som bara du gör. Jag älskar dig Zabina.

2009-01-28 @ 01:11:07
URL: http://klittan.blogg.se/
Postat av: zabina

Åh :') <3

2009-01-28 @ 08:32:10
URL: http://zabbeliten.blogg.se/
Postat av: zabina

Jag älskar dig också, Linda. Världens bästa Linda.

2009-01-28 @ 08:32:29
URL: http://zabbeliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0