tog mig bara 2 timmar att ta mig hem

14.02 kommer jag och Linda ut ur porten i fruängen och jag ser min buss till skarpnäck åka förbi. Nej, jag springer inte. Missar den och åker tunnelbana med Linda till slussen istället. Tar farsta tåget till skärmarbrink eftersom det är 20min-trafik till skarpnäck och det är roligare att vänta i skärmarbrink (om det någonsin är roligt att vänta). Vad jag inte inser är att man numera måste gå över till andra perrongen för att ta skarpnäck tåget. Kollar upp från min bok och ser skarpnäck-tåget åka iväg - från andra sidan. Så istället för att stå som en idiot i 20 minuter till så bestämmer jag mig för att gå några hållplatser så jag inte behöver vänta lika länge. När jag är 5 min från björkhagen ser jag ytterligare ett skarpnäck-tåg åka förbi. 10 minuter senare forsar regnet ner och jag går raskt (nej, jag springer inte) till kärrtorp för att ta skydd. Får vänta i 7 minuter på skarpnäck tåget och står där som en blöt idiot istället. Sätter mig sen droppandes på tåget bland alla torra idioter som var smarta nog att vänta på tåget på plattformen. Kommer sedan hem, 16.02, både dyngsur och sur med 4 nya skavsårsblåsor. Life is awesome. Nu ligger jag i sängen med ett glas cola och snart Sex and the city. För tillfället har jag inget mer att klaga på. Jag hatar SL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0