sjuk men pigg - ibland

Det är så irriterande nu när jag börjar bli "bättre"... Jag är piggare än vad jag brukar vara nära jag är frisk - så länge jag ligger ner eller tar det lugnt. Jag vaknade imorse och kände att det bara skulle vara onödigt om jag inte gick till skolan eftersom jag ändå legat vaken sedan 6.17 och stirrat upp i taket. Men när jag väl kom till skolan kände jag att det inte var en bra idé. Jag kände mig svimfärdig redan vid 9 och sov genom hela svenskan och gick hem efter lunch då jag knappt orkade prata längre. När jag kom hem runt 13.20 slog jag på en film och somnade som ett litet barn. Sov till halv sju då pappa kom hem och vi käkade mackor till middag. OCH ÄNTLIGEN FICK JAG NÄSSPRAY!

Nu har jag tryckt i mig en apelsin, har verkligen ingen aptit egentligen, och dricker varmt vatten med honung för halsen. Jag ska bli frisk. För eftersom jag fortfarande är pigg, när jag inte gör något i och för sig, så blir jag otroligt rastlös och jag längtar såå tills jag får klä upp mig och sminka mig helt fint och gå ut och ha skitkul! Det är verkligen inte kul att vara sjuk just nu alltså...

Nej nu måste jag snyta mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0