min fredag

Shiet, vad gårdagen inte gick som planerad. Först kunde jag inte sova på hela natten. Sist jag kollade på klockan var den 04.57 och jag skulle upp 06.00 så ni kan ju lista ut att jag stannade hemma. Hade bara en lektion så. Sen hade jag tänkt följa med Linda och Johanna ut på någon krog men jag skulle ju på bio med Mickis. Fabulous tänkte jag, för jag hade ingen lust att gå och göra av med pengar. Dagen går och jag käkar min briljanta frukost och ligger därefter i sängen hela dagen, fram tills Linda kommer över och jag tar en kopp kaffe på det. BIG MISTAKE! Dubbelvikt börjar jag då sminka mig och göra mig i ordning för bion och drar av Linda kläderna på underdelen då hon ska kissa. Hon hade ju precis lagt nagellack då kan man ju inte ta av sig brallorna på egen hand! Så som en så bra vän som jag är så ställer jag upp och drar av henne kläderna liksom. That's what friends are for. Sen fick jag knyta hennes skor och sedan skuttade hon iväg till bussen för att träffa Johanna. Då hade jag tänkt äta middag men fastnade för världens bästa blogg. Och sedan skuttade jag iväg till bussen. Möter upp Mickis, Alex och Chengan och käkar cheeseburgare och ser på en bio som var riktigt mysig men fan läskig. Mickis och jag dansar och leker luftband utanför Heron city och sedan får jag skjuts hem. Kommer hem, ställer mig i hallen, ringer Mattias och drar till honom och Ruben. Trodde att jag skulle vilja vara hemma och chilla järnet men så fort jag kom in i den tomma lägenheten kände jag bara nej nej nej nej, ut här ifrån. Så tänkt och gjort, jag åkte till Odenplan. Vandrar i regnet till Rubens port. Glider upp. Kollar på när Mattias och Ruben försöker bränna ett spel. Försöker läsa 'Luftslottet som sprängdes' men har lite svårt att fokusera. Klockan blir typ fyra på morgonen och Ruben får den strålande idén att ta fram vinet. Och vad har jag käkat under dagen? Ett paket kakor och en cheeseburgare. BIG MISTAKE! Skitfulla blev vi allihopa, allihopa. Klockan blir åtta på morgonen och vi går och käkar frukost på Donken. Klockan blir nio och Mattias drar hem och jag och Ruben går upp till honom och lägger oss. Vaknar fyra timmar senare och åker hem. Nu skulle jag egentligen vara på väg till en fotoutställning men tror inte jag kommer kunna röra mig ur sängen på ett bra tag. Har i alla fall käkat en riktig måltid nu! Laaaaaax, mumma! Så en kaka på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0