the queen of being a fool

Jag var och klippte mig idag. Bokade tid igår efter att Barbie i min klass sagt att hon skulle klippa sig. Jag menar jag måste ju göra exakt allt som hon gör?! Vilket som, jag bokade tid och fick en idag 16.30. Så jag mötte Emmeli på odenplan strax efter fyra och går till Burger King för jag höll på att vikas dubbel av hunger. Okej, det var att ta i. Jag var lite sugen på milkshake helt enkelt. Så sitter vi där och pratar och har det hur kul som helst. Gjorde även bort mig där men det är en alldeles för lång historia. Vi höll på att missa min tid för att vi snacka så mycket, tur att frisören låg typ precis över gatan!

Poängen i den här historien är att när jag kommer dit och säger att jag har bokat tid och bluttanbla så kommer sedan en manlig frisör fram och säger "Då kan du komma så ska jag tvätta dig". Vilket jag tyckte lät så snuskigt så jag var bara tvungen att kommentera det. Dock till Emmeli. Så jag säger "Ja vänta, jag ska bara ta av mig brallorna först". Men tror ni att jag säger det bara till Emmeli? Nej, jag är inte den diskretaste människan så jag säger det högt när han fortfarande står bakom och väntar på mig. Blev lite stelt när han sedan skulle massera min hårbotten.

Klippningen blev helt okej. Det är väldigt mycket kortare, typ till axlarna, men så himla fräscht. Känns verkligen tjockare och starkare. Jag sa åt henne att klippa bort all skit, ta så mycket du vill! Så jag har bäddat och lagt mig i sängen liksom. Nu ska jag bara färga det lite mer. För när en frisör bekräftar att det faktiskt ser lite trist ut så är det inte bara jag som är paranoid utan det ser faktiskt urtvättat ut. Meeen det tar vi en annan dag. Nu ska jag sova. Mössprovning imorn. Antar att jag ska vara taggad? Känner att studenten hade varit rolig om den var förra året. Med typ teknikarna. MEN JAG HAR BÄDDAT OCH NU SKA JAG LIGGA. I den... Min mentor bekräftade även idag att det faktiskt är helt onödigt att jag går i skolan. Kommer ändå förlora betyg i typ 6 ämnen eftersom jag praktiserar på Gina och inte en byggplats. Tummen upp! Oj nu börjar jag babbla. Godnatt. Nu ska jag lägga mig i min, ironiskt nog, obäddade säng.

Kommentarer
Postat av: Tina

Det är så man baxnar! Onödigt att gå i skolan? Knappast(även om du missar behörighet till högskolan)! Du läser ju för fan en massa andra ämnen som är meriterande - och som du kommer att ha glädje av irl. Tro mig! Dessutom: Den dagen du bestämmer dig för att plugga vidare (även om det känns avlägset just nu) kommer du ha färre ämnen att komplettera på komvux än om du lägger av helt och hållet. Säg Fuck till bygg men Yes till skolan!

Sen om du råkar lära dig regla en vägg och limma en fog är det väl inte hela världen.

Ser apropå något helt annat fram emot att se dina fräscha hårtoppar.

2009-10-22 @ 12:18:36
URL: http://tinamessing.blogspot.com
Postat av: Denise

men visa bild på klippningen dåååå!!!!!

2009-10-22 @ 12:29:26
Postat av: Mamilitoe

Hej!

Försök o klämma så många kärnämnen som möjligt o skit i byggämnena, ursäkta mig Tina o Babbe om jag har fel men jag tror ff inte att Babbe är ngn byggare....så kärnämnen som sagt för o slippa komplettera ämnen i möjligaste mån på kom vux, med den här tokiga galna o vansinniga regeringen så vet vi inte om det ens finns ngt kom vux kvar snart o en andra chans som jag alltid varit så stolt över att man alltid har...kämpa på nu du är snart vid målet. Gräv inte ned dig över den student du inte tog du kommer o ta den o det snart o då är vi där...för dig...hela tokiga familjen....Ami

2009-10-25 @ 01:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0