dream on, dream on

Inatt drömde jag ännu en konstig dröm. Mammas föredetta pojkväns barn, Alex, och min kusin, Sandra, skulle gifta sig. Kanske inte så konstigt men Alex var i den åldern han var när jag såg han sist, alltså typ 10år(?) och min kusin var som nu 18, eller nej hon var 19 i min dröm... Först tog mamma och jag hand om Alex. Av någon anledning var han tvungen att dra ut en tand och efter det skulle han svälja en rosa plast-tand. Men Alex hatade att svälja tabletter så han kunde inte. Han började gråta så jag höll om honom och sa att det var okej, han behöver inte ta den. Men då blir det inget bröllop. För man måste svälja tanden för det. Sedan blev det nästa morgon och jag och mamma hade sovit med Sandra och skulle nu göra henne i ordning för den stora dagen. Men av någon anledning, som jag har glömt nu, så får Sandra kalla fötter och vill inte gifta sig. Mamma och jag bara kollar på varandra och säger okej då skippar vi det. För vi hajjar liksom att en 10 årig pojke och en 19 årig tjej kanske inte ska gifta sig. Vi vet att de är alldeles för unga för något sånt. Sedan börjar taket ramla ned. Små bitar ramlar ner i sängen och jag säger till mamma att hon nog borde ställa sig upp innan hon träffas av någon större bit. Efter det går jag ut i köket och drar ut ett halsband, som jag hade när jag var liten, ur understa lådan och säger högt för mig själv att idag ska jag banne mig ha på mig det, även fast alla säger att jag är så vågad. För tydligen tyckte inte folk om mig.

Drömmen utspelade sig på gotland.

Kommentarer
Postat av: Mam

Gud vad skönt att de inte gifte sig! Hur skulle vi ha kunnat försvara det?

2009-09-28 @ 21:19:36
URL: http://tinamessing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0